Sopranistka Helena Hozová studovala zpěv na pardubické konzervatoři u Martiny Forštové, na hudební fakultě JAMU v Brně u Jaroslavy Janské a Marty Beňačkové a na Hochschule für Musik Carl Maria von Weber v Drážďanech ve třídě Christiane Hossfeld. Absolvovala mistrovské kurzy T. Krauseho, F. Proietti, A. Carangela, J. Protschky a G. Beňačkové.
V rámci Operního studia Pardubice a Komorní opery HF JAMU nastudovala roli Taťány (Eugen Oněgin, P. I. Čakjkovskij), Popelky (Veselohra na mostě, B. Martinů), Armandy (Dvakrát Alexandr, B. Martinů), Luigii (Viva la Mamma, G. Donizetti), Jeleny Ivanovny Popové (Medvěd, I. Jirásek) První čarodějnice (Dido a Aeneas, H. Purcell). Spolupracovala s Moravskou filharmonií Olomouc, Komorní filharmonií Pardubice, Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín, Jihočeskou komorní filharmonií nebo se soubory Collegium 1704 a Barocco sempre giovane. Je členkou vokálně instrumentálního souboru Rebelcanto.
Sólově vystupovala v moskevské koncertní hale Zaryadye, v Auditorio Nacional de Música Madrid, na Salzburger Festspiele, na festivalu Chopin a jeho Evropa ve Varšavě, na Svatováclavském hudebním festivalu v Ostravě, v rámci cyklu komorních koncertů Hudební most Praha-Drážďany a mnoha dalších. Pod taktovkou Václava Lukse nastudovala roli Nicandra ve Vivaldiho opeře Arsilda a s ní vystoupila v Královské opeře ve Versailles, v Opera de Lille, Grand Théatre de Luxembourg, Théatre de Caen a Slovenském národním divadle v Bratislavě.
Pravidelně vystupuje na mezinárodních hudebních festivalech Smetanova Litomyšl, Theatrum Kuks, Martinů Fest, Tomáškova a Novákova hudební Skuteč a Poláčkovo léto.
V roce 2010 založila spolu s kytaristkou Irenou Babáčkovou Duo Nana, které se zaměřuje na provádění děl současných hudebních skladatelů. Duo je součástí Asociace české komorní kytary.
Pro Český rozhlas natočila Sedm písní na slova F. L. Čelakovského od skladatele Pavla Haase, Zpíváno dětem a Květomluva od Luboše Sluky a pro Českou televizi Jazzovou mši Karla Růžičky Celebration Jazz Mass.