Ástor Piazzolla (1921–1992): Tango Nuevo
(Fracanapa, Tango del Ángel, Tango del Diablo, Fuga y misterio, Chiquilín de Bachín)
Manuell de Falla (1876–1946): El Amor Brujo
(Introducción, Canción del amor dolido, Danza del terror, Canción del fuego fauto)
—— pauza ——
Nikol Bóková (1991): Her Country / Její Vlast
„Komponování Her Country mě přimělo přemýšlet o své zemi. O její historii, o vztahu k ní, ale také o jejím potenciálu, který jako by teprve čekal na své naplnění.
V tomto cyklu o šesti částech se protkávají souvislosti a odkazy na Smetanovu Mou Vlast. Her Country nelze považovat za parafrázi či aranž, nejde o cestu založenou na jakýchkoli snahách o kopírování velkého odkazu. Avšak, hommage Smetanově hudbě, a s ní úzce spjatým rokem 2024 – Rokem české hudby, je v kompozici přítomna v různých rovinách, hudebních i mimohudebních.“
– Nikol Bóková
„Výhodou při úpravách je, když se skladby přearanžování nebrání. Zůstávají stále dobré, silné. Je to v nich, jsou to hity a evergreeny. Moje představa byla otevřená všem možným nástrojovým kombinacím, ale zásadně jsem nechtěl, aby v souboru byl bandoneon nebo akordeon. Jeho part přebírají lesní roh, basklarinet, housle a částečně klavír. Nechtěl jsem, abychom zněli jako revival band, kterých je na světě dost. I když se absencí bandoneonu jako klíčového nástroje ztratí něco, co je pro tango typické, ukáží se více samotné skladby a invence Ástora Piazzolly, který dovedl na malé ploše a s použitím mála dosáhnout velkého výrazového efektu, exaltovanosti a vášně v kontrastu se zahloubaností, pokorou a melancholií. Tento „drive“, nebo až agresivita i šílenost zůstávají v jeho hudbě i bez bandoneonu. Je to v DNA těch skladeb.“
– Radek Baborák
Baborák Ensemble:
housle: Martina Bačová, Hiroko Takahashi
viola: Karel Untermüller, Barbora Linke Holická
violoncello: Hana Baboráková, Simona Hečová
kontrabas: David Pavelka
basklarinet: Petr Valášek
lesní roh: Radek Baborák
klavír: Václav Krahulík
bicí: Ladislav Bilan