„The Leaves be green“
Henry Purcell (1659–1695): Sonáta č. 2 B dur (ze sbírky Twelve Sonnata´s in three parts, Londýn 1683)
Anonym: When all ye Gods had made a Feast
Johnsons Galliard
Excuse mee
William Lawes (1602–1645): Pavan on a theme by Cormacke (Harp consort č. 9 D dur)
William Byrd (1543–1623): The Carman’s whistle (ze sbírky Fitzwilliam Virginal Book)
Matthew Locke (1621? –1677): Suita č. 4 in e moll (ze sbírky For several friends)
Elway Bevin (c. 1554–1638): Browning (The Leaves be green / ze sbírky The Baldwin Partbooks)
Henry Purcell: Sonáta č. 10 A dur (ze sbírky Twelve Sonnata´s in three parts, Londýn 1683)
Nicola Matteis (ca.1650–ca.1713): Suita g moll (ze sbírky Ayrs for the violin, Londýn ca. 1676)
Matthew Locke: Suita č. 6 D dur
Nicola Matteis: Suita G dur (ze sbírky Ayrs for the violin, Londýn ca. 1676)
Henry Purcell: Sonáta č. 5 g moll (ze sbírky Ten Sonnata´s in four parts, Londýn 1697)
Za zvuku tradičních barokních nástrojů souboru For Several Friends, který je známý svou radostí při hledání a odkrývání nekonečných možností interpretace tzv. staré hudby, se můžete nechat zlákat kouzly „Britského Orfea“ Henryho Purcella a jeho současníků. Přestože hudba Britských ostrovů absorbovala mnoho vlivů z kontinentu a zejména z Itálie a Francie, během 16. a 17. století si vždy zachovala svůj osobitý charakter se zvláštním použitím kontrapunktu a expresivním zacházením s disonancí a chromatismem. To lze slyšet ve fantaziích Williama Lawese, intimních kouscích od Matthewa Lockeho a díla Henryho Purcella, a to včetně skladeb, v nichž se pokoušel napodobit „nejslavnější italské mistry“.