Předprodej celoročního abonmá 5 zámeckých koncertů za zvýhodněnou cenu (4+1 zdarma):
– plná cena: 1200,- Kč
– sleva pro seniory /studenty / ZTP: 800,- Kč
Při koupi abonmá získáváte navíc dárek v podobě CD Svatováclavského hudebního festivalu.
Bude předáno na 1. navštíveném koncertu po předložení abonentní vstupenky.
Zakoupit lze pouze zde: https://shf.enigoo.cz/admin/#/season/detail/7
Při koupi tohoto abonmá Vám bude doručena 1 vstupenka na všech 5 koncertů.
Pátek 7. 2. 2025, 18:00, Frýdek-Místek, Rytířský sál frýdeckého zámku
Marie Hasoňová – housle
Tommaso Carlini – klavír
Program: Krzysztof Penderecki / Leoš Janáček / Béla Bartók / Franz Liszt / George Enescu
Čtvrtek 3. 4. 2025, 18:00, Frýdek-Místek, Rytířský sál frýdeckého zámku
Kateřina Kněžíková – soprán
Kateřina Englichová – harfa
Program: Petr Eben / Bohuslav Martinů / Leoš Janáček / Jan H. Trneček / Antonín Dvořák
Čtvrtek 30. 10. 2025, 18:00, Frýdek-Místek, Rytířský sál frýdeckého zámku
For Several Friends
Helena Zemanová, Jana Anýžová – housle
Hana Fleková – violoncello
Jan Krejča – teorba
Pablo Kornfeld – cembalo, varhanní pozitiv
Program: „Umění rozmanitosti“, triové sonáty Johanna Georga Orslera
Čtvrtek 20. listopadu 2025, 18:00, Frýdek-Místek, Rytířský sál frýdeckého zámku
Markéta Cukrová – mezzosoprán
Miroslav Sekera – klavír
Program: Wolfgang Amadeus Mozart, Joseph Haydn
Čtvrtek 11. prosince 2025, 18:00, Frýdek-Místek, Rytířský sál zámku Frýdek
Zemlinského kvarteto
Irvin Venyš – klarinet
Igor Františák – klarinet, basetový roh
Program: Leoš Janáček, Bohuslav Martinů, Wolfgang Amadeus Mozart, Joseph Haydn, Felix Mendelssohn
Program: V. zámecký koncert
Johann Georg Orsler (1698–1770): Triové sonáty
Sonáta F dur „Il pastor fido“
Partita C dur
Sonáta Es dur
Partita D dur
Trio C dur
Slezský rodák Johann Georg Orsler (ca. 1698–1777) prošel pozoruhodným počtem míst figurujících v dějinách hudby českých zemí 18. století (od Vratislavi a Vídně přes Prahu, Drážďany, Olomouc, Brno, Holešov, Novou Bystřici, Brtnici a Valtice nazpět do Vídně). Jako třicetiletý vstoupil do dobové slovníkové literatury, již na konci století si však hudební lexikografové nebyli jisti, jak správně psát jeho jméno a kterému z jeho několika nositelů připsat jím označené skladby. Poté byl zcela zapomenut a jeho rozptýleně dochovaným kompozicím se dostalo pozornosti až ve zcela nedávné minulosti. Jeho skladby jsou významné nejen jako vzácné příklady repertoáru komponovaného pro šlechtické milovníky hudby usedlé v českých zemích, ale jedná se také o mimořádně kvalitní hudbu, jakou je na místě očekávat od bývalého žáka členů císařské kapely v čele s Johannem Josephem Fuxem. Orslerovy pozoruhodně různorodé a zároveň osobité triové sonáty představují hudbu přitažlivou nejen pro hudebníky a posluchače, ale i pro hudební historiky. Každý si přijde na své.