Od svého úspěšného debutu v titulní roli v opeře Káťa Kabanová na festivalu Spoleto v USA v roce 2014, kdy Wall Street Journal ocenil její „soprán úžasné síly a potence“ a New York Times její „vynikající výkon,“ se Betsy Horne záhy proslavila i na mezinárodních pódiích jako uznávaná sopranistka, kterou stojí za to vidět a poslechnout si.
V létech 2010–2014 působila Betsy jako rezidenční umělkyně německého Landestheater Coburg, kde svůj pěvecký repertoár rozšířila o celou řadu náročných rolí, mj. postavy Elsy, Mimi, Káti, Desdemony a ČARDÁŠOVÉ PRINCEZNY. V roce 2012 ji byla udělena bavorskou vláda cena za přínos v oblasti umění a literatury Bayerischer Kunstförderpreis.
Ze současných zajímavých projektů můžeme jmenovat debut Betsy Horne např. v roli Straussovy hrdinky ARABELLY v operním domě v Lipsku pod taktovkou prof. Ulfa Schirmera, který také v dubnu 2016 v Deutsche Oper Berlin dirigoval její úspěšný debut v roli Maršálky v opeře RŮŽOVÝ KAVALÍR. Na začátku roku 2017 se Betsy vrátila do Klagenfurtu, aby zde účinkovala v novém nastudování OTELLA Alexandrem Soddym poté, co se na této operní scéně v minulých sezónách proslavila rolí Madame Lidoine a rovněž debutem opět v roli Maršálky. V létě 2017 se jí podařil průlom do ruského operního repertoáru – po nazpívání Emmy v Mussorgského opeře CHOVANŠTINA v Basilejském divadle se Betsy proměnila v Mořskou princeznu v opeře SADKO od Rimského-Korsakova v Královské vlámské opeře v belgickém Gentu. Na začátku roku 2019 se také v tomto operním domě představila v detektivní opeře CARDILLAC v roli Cardilaccovy dcery. Tuto operu hudebně nastudoval dirigent Dmitri Jurowski.
Po svém prvním angažmá ve Staatstheater Wiesbaden, kde začínala jako mezzosopranistka, dostala Betsy Horne v roce 2006 příležitost od nového ředitele Uwe-Erica Laufenberga rozšířit svůj wagnerovský repertoár o postavy Freiu a Gutrune/Třetí nornu v cyklu Richarda Wagnera PRSTEN NIBELUNGŮV. Ve stejné sezóně debutovala také jako Eva v opeře MISTŘI PĚVCI NORIMBERŠTÍ a jako Elisabeth v opeře TANNHÄUSER od téhož skladatele.
Z koncertních projektů Betsy můžeme zmínit její spolupráci s Filharmonií Roberta Schumanna v Chemnitz a Stuttgartskými filharmoniky. Na závěrečném koncertu Beethovenfestu v roce 2017 v Bonnu zpívala za doprovodu Bambergských symfoniků pod taktovkou Jakuba Hrůšy cyklus písní POEME DE L’AMOUR ET DE LA MER (Báseň o lásce a moři) od Ernesta Chaussona. Betsy se rovněž představila na slavnostním večeru v Centru umění v Soulu se Samuelem Younem a zpívala i ve Straussových ČTYŘECH POSLEDNÍCH PÍSNÍCH, Brahmsovu REQUIEM, Mendelssohnovu ELIÁŠI, Barberově LÉTĚ V KNOXVILLU ROKU 1915, Wagnerových PÍSNÍCH PRO (MATHILDU) WESENDONCK a Hindemithově opeře HIN UND ZURÜCK na koncertních vystoupeních v Německu, ale i v zahraničí.
V roce 2009 získala Betsy Horne na mezinárodní soutěži Wagner Voices v Karlsruhe cenu Dorothea Glatt za účinkování v roli Elsy a Elisabeth. Po tomto úspěchu přišla pozvání k účasti na Mezinárodním shromáždění na počest skladatele Wagnera ve Stralsundu a na slavnostním koncertu u příležitosti 100. výročí založení Wagnerovy společnosti v Bayreuthu, kde vystoupila jako sólistka. Betsy získala několik dalších prestižních ocenění, mj. i první místo v pěvecké soutěži Neustädter Meistersinger Voice a dále ocenění Nadace Very a Volkera Doppelfeldových na Mezinárodním festivalu mladých operních pěvců v Rheinsbergu. Na podzim roku 2007 ji odborná porota ve složení mj. s Christou Ludwigovou, Brigitte Fassbaenderovou a Charlesem Spencerem udělila druhou cenu na 5. ročníku mezinárodní pěvecké soutěže Hilde Zadek, pořádané hudebním spolkem Musikverein ve Vídni.
Betsy vystudovala s vyznamenáním obor zpěv na Cottey College a na univerzitě v Kansasu. Poté získala studijní grant na Hochschule für Musik Mainz, kde se stal jejím učitelem tenorista Andreas Karasiak. Již v době studií vystupovala v Kolínské opeře, Staatstheater Mainz, Maifestspiele Wiesbaden a zpívala i různé hlavní role na festivalech Schwetzinger Festspiele a Potsdamer Festspiele Sanssouci.
Více informací najdete na: www.betsyhorne.com