Barokní soubor EXTEMPORE se skládá ze tří zkušených a všestranných umělců zabývajících se historickou interpretací staré hudby: houslistka Małgorzata Malke, cembalistka a varhanice Anna Firlus a hráč na violu da gamba Krzysztof Firlus. Vášeň pro komorní hudbu, starou hudbu a objevování neznámého je přiměla k založení souboru v roce 2007, zatímco ještě studovali na Hudební akademii v Katovicích. Charisma souboru Extempore pojící se s nápaditostí a kladením důrazu na detail vytvář&i acute; z jejich koncertů opravdovou událost. Umělci se také nebojí hudebních experimentů, vytváření vlastních přepisů nebo hraní soudobé hudby na historických nástrojích. Soubor pravidelně vystupuje na řadě koncertů na festivalech komorní hudby v Polsku i v zahraničí, často spolupracuje s věhlasnými umělci, jakými jsou např. Krystian Krzeszowiak, Piotr Olech nebo Paul Esswood. V roce 2018 nahrál soubor CD s názvem “Telemann – Solos & Trios”, které bylo natočeno ve spolupráci se zámeckým muzeem v Pszczyně.
Małgorzata Malke – housle
Spolupracovala s nejvýznamnějšími soubory polské a evropské scény staré hudby: Le Cercle de l’Harmonie, Collegium Marianum, Arte dei Suonatori, v současné době je trvale spojena s Wroclaw Baroque Orchestra a {oh!} Orkiestrą Historyczną z Katovic. Její uměleckou osobnost formovaly vynikající houslisté jako Martyna Pastuszka, Arkadiusz Kubica, Adam Musialski, Dominika Falger, Piotr Pławner a Rachel Podger, s nimiž se setkala při studiu na Hudební akademii v Katovicích, Hudebních univerzitách ve Štýrském Hradci (Grazu) a ve Vídni a v rámci mnoha mistrovských kurzů. Než se začala zajímat o historick& yacute; provoz staré hudby, pravidelně spolupracovala s komorním orchestrem AUKSO, Vienna Clasiccal Players, Ambassade Orchestra, New Music Orchestra a Slezským komorním orchestrem. Deset let je umělecky spjata s Annou Firlus (cembalo) a Krzysztofem Firlusem (viola da gamba) a společně tvoří barokní soubor Extempore. Od roku 2017 je zároveň členkou smyčcového kvarteta Equilibrium hrajícího na historických nástrojích. Hraje na housle francouzského houslaře Clauda Pierraye z roku 1719. Małgorzata Malke také pracuje s nejmladšími houslisty jako učitelka pomocí Suzukiho metody.
Krzysztof Firlus – viola da gamba
Hudebník úspěšně kombinující kariéru kontrabasisty a gambisty, vystupující na obou nástrojích jako sólista, komorní a orchestrální hráč. Vystudoval Hudební akademii v Katowicích ve třídě kontrabasu (Jan Kotula) a violy da gamba (Mark Caudle) a dále pak na prestižním Mozarteum v Salzburgu (Vittorio Ghielmi). Trvale je spjat s Polským národním rozhlasovým symfonickým orchestrem v Katovicích, Ensemble Chimérique, {oh!} Orkiestrą Historyczną, barokním souborem Extempore. Spolupracoval mimo jiné se Slezským kvartetem, Le Poème Harmonique, BachAkademi e Stuttg art, Capella Cracoviensis a význemnými sólisty jako jsou Leila Schayegh, Aline Zylberajch, Marek Toporowski, Martyna Pastuszka a Marcin Świątkiewicz. Je laureátem stipendia ministra kultury a národního dědictví stipendijního programu „Mladé Polsko“ a interpretačních soutěží (v Andernachu, Brně, Vratislavi, Żorech, Poznani, Lodži, Dąbrowě Górnicze). Mezi jeho četné nahrávky patří mimo jiné CD s manželkou – Annou Firlus – první polské sólové album gambových sonát a také: Hudba francouzských mistrů – hudba Varšavského hradu s {oh!} Orkiestrą Historyczną (sólová část koncertu D dur pro violu da gamba Le Phénix Michela Corretta), Tansman – od tria do oktetu se Slezským kvartetem, Barok Progresywny společně s Nikola Kołodzi ejczyk O rchestra (ocenění Fryderyk 2016), Hudba v Drážďanech v dobách Augusta II. s Martynou Pastuszka nebo „Lithuanian Birbyne and Seventeenth Century Music of Poland and Lithuania” s Marekem Toporowskim a Ensemble Reversio. Krzysztof Firlus v současné době vyučuje třídu violy da gamba na Hudební akademii v Katovicích a kontrabasovou třídu na Hudební akademii v Krakově.
Anna Firlus
Působí jako sólista a komorní hráčka, a to jak na varhany, tak i na cembalo, věnující se repertoáru od renesance po současnost. Je členkou {oh!} Orkiestrą Historyczną a zároveň je spoluzakladatelkou barokního souboru Extempore a Ensemble Chimérique. Spolupracuje také s mnoha soubory, které se specializují na autentický provoz staré hudby, včetně Capella Cracoviensis, Musaicum, Polską Orkiestrą XVIII w., Capella 1547 a Flori Pari. Vystupuje na mnoha domácích i zahraničních festivalech, jako jsou: Mixtur im Bass, Großräschener Orgelkonzerte, Letni slavností staré hudby v Praze, Zámecký festiva l v Br&u uml;hlu, Mezinárodní Bachův festival ve Świdnici, All’improvviso, Musica Poetica v Tarnowě, Muzyka na Szczytach v Zakopaném, Gaude Mater Mezinárodní festival duchovní hudby. Anna Firlus vystudovala Hudební akademii Karola Szymanowského v Katovicích ve varhanní třídě prof. Juliana Gembalského a ve třídě cembala prof. Marka Toporowského. Zúčastnila se řady interpretačních kurzů v oboru varhan, cembala a komorní hudby pod vedením významných profesorů, jako jsou Jean-Luc Perrot, Christoph Bossert, Christoph Grohmann, Bernhard Hass, Maija Lehtonen, Ludger Lohmann, Anthony Spiri, Aline Zylberajch, Władysław Kłosiewicz, Leszek. Kędracki nebo Rachel Podger. Působí jako pedagog ve třídě historické praxe na Hudební akademii Karola Szymanowského v Katovicích.