Jarmila Vantuchová Balážová

Mezzosopranistka Jarmila Vantuchová Balážová je absolventkou magisterského studia Janáčkové akademie múzických umění v Brně, ve třídě Doc.Mgr.art Marty Beňačkové. Absolvovala v roli Lapáka z opery Příhody lišky Bystroušky od L. Janáčka a v roli třetí Dámy z opery Kouzelná flétna od W. A. Mozarta. Půlroční studijní pobyt absolvovala v roku 2015 také na Varšavské Akademii Fryderyka Chopina ve třídě profesorky Ewy Iżykowské. Pravidelně spolupracuje s uznávanými soubory barokní hudby jako jsou Solamente naturali, Musica Aeterna a Collegium 1704. Ve spolupráci se souborem Musica Aeterna se v červnu 2018 představila v roli Marca Antonia z opery Marc’Antonio e Cleopatra od J.A. Hasseho. Při své umělecké činnosti spolupracovala na  projektech uměleckých souborů: Opery Diversy, Brno Contemporary Orchestra, Czech Virtuosi orchestra, L’Armonia Terrena, Janáčkova filharmonie Ostrava, Filharmonie B. Martinů Zlín, Olomoucká filharmonie ad. V projektu souboru Opera Diversa, se na jevišti objevila v titulní roli spisovatelky Boženy Němcové v opeře Jsem Kněžna bláznů od současné autorky Lenky Noty. V rámci festivalu Pražské jaro 2018 byla přizvána jako speciální host Kateřiny Kněžíkové na koncertu ZUŠ Open v Praze. Příležitost také dostala jako spoluúčinkující písňového recitálu Adama Plachetky v Litomyšli v rámci festivalu Smetanova Litomyšl 2018. V srpnu  2018 se pak představila v roli Parida v Gluckově opeře Paride a Elena v rámci festivalu Zlatá pecka v Chrudimi, pod dirigentskou taktovkou Zdeňka Klaudy. V prosinci 2018 debutovala v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě, kde se představila ve dvou rolích Triptychu Giacoma Pucciniho. V březnu 2019 se na deskách Státní opery v Banské Bystřici objevila v Rossiniho opeře Otello v roli Emilie a poté v roli Loly z opery Cavalleria rusticana od P.Mascagniho. Posléze se na této scéně představila ve Foerstrově opeře Eva v roli Zuzky. V řijnu 2019 debutovala v Národním divadle Brno v roli Rychtářky z Janáčkovej opery Její pastorkyňa a následne v roli Poliny z opery Piková dáma od P.I.Čajkoského. V Brně se také předtsavila v roli Kosinské z Janáčkovy opery Osud, kterou pro Národní divadlo Brno a Janáček festival 2020 nastududoval proslulý režisér Robert Carsen. Roli Rychtářky ztvárnila  v ND Brno také za spoluúčasti operní hvězdy Karity Mattily. Nejnověji se na brněské scéně Jarmila objevila v roli třetí Dámy z opery Kouzelná flétna od W.A.Mozarta. Jako členka operního studia Slovenského národního divadla v Bratislavě, se představila v titulní roli Dido z opery Dido a Aeneas od H.Purcella. V SND pak debutovala v roli Káči z opery Čert a Káča od A.Dvořáka. S Janáčkovou filharmonií v Ostravě zpívala altový part z Dvořákové Stabat mater, pod taktovkou Vassily Sinaiskyho. V Červnu se představila v altovom partě Janáčkové Glagolské mše v Říme, za doprovodu orchestra Accademia nazionale di Santa Cecilia, pod dirigentskou taktovkou Jakuba Hrůši. Léto 2022 strávila Jarmila v Salcburku, kde debutovala na festivalu Salzburger festspiele v roli Varvary z opery Káťa Kabanová od L.Janáčka, v režii Berrie Koskyho. Nejnověji účinkovala na Festivalu Janáček Brno 2022 ako Aljeja z opery Z mrtvého domu, v režii Jiřího Heřmana a v dirigentských rukou Jakuba Hrůši. Nahrávka její Habanery z opery Carmen, se jako remix objevila ve finálním dílu druhé série amerického seriálu Emily in Paris na streamovací platformě Netflix.


Fotogalerie

K dnešnímu dni jsme pro Vás zorganizovali 1321 Koncertů