Luca Giardini

LUCA GIARDINI

studoval hru na moderní housle v Miláně a Luganu u Carla Chiarappy. Poté se věnoval dalšímu studiu historicky poučené praxe houslové hudby 17. až 19. století pod vedením odborníků, jako jsou: Catherine Mackintosh, Monica Huggett, Nicolette Moonen a Peter Hanson v Londýně a Anton Steck.

Je jedním z předních hráčů na barokní housle v Evropě a koncertuje po celém světě jako sólista, koncertní mistr a komorní hráč v různých souborech. Začal pravidelně spolupracovat s nejvýznamnějšími italskými a evropskými soubory staré hudby, jako jsou: Europa Galante, Accademia Bizantina, Il Giardino Armonico, Atalanta Fugiens, Complesso Barocco, Ensemble Zefiro, Modo Antiquo, Ensemble Concerto, Il Rossignolo, Aglaia, La Venexiana; Ensemble Aurora, Collegium 1704, I Barocchiisti, Ensemble Aurora, Les Cornets Noirs, The Bach Ensemble, Al Ayre Español, Ensemble Matheus, La Cetra-Basel, Marini Consort-Innsbruck, Divino Sospiro, Ensemble Baroque de Limoges, Les Musicien Concerto de‘ Cavalieri, Nereydas. Z renomovaných dirigentů a sólistů spolupracuje se Simonem Rattlem, Václavem Luksem, Fransem Brüggenem, Philippem Herreweghem, Cecilií Bartoli, Ianem Bostridgem, Giulianem Carmignolou, Isabelle Faust, Ottaviem Dantone a Christophem Coinem.

Luca se podílel na více než 100 nahrávkách pro labely jako Deutsche Grammophone/Archiv, Philips, Sony, Decca, Emi, Emi-Virgin, Harmonia Mundi, L’Oiseau Lyre, Naxos, Passacaille, Brilliant classics a Naïve. Nahrával pro nejvýznamnější rozhlasové a televizní stanice v Evropě, Americe a Asii. Pravidelně se také účastní audiovizuálních a DVD projektů.

Rovněž nahrál mnoho CD znovuobjevujících hudbu 17. a 18. století, z nichž některá byla oceněna prestižními cenami jako: Grammy Award, Diapason d’Or, Choc de la Musique, 10 Répértoire, Premio Fondazione Cini – Venezia, Premio Abbiati.

Luca Giardini je zakladatelem Ensemble Sezione Aurea, umělecké platformy za účelem vytváření divadelních/hudebních projektů a využívání méně známého italského dědictví, zejména z italského regionu Emilia-Romagna.

V roce 2013 soubor debutoval na festivalu Concentus Moraviae. Ve stejném roce Sezione Aurea provedla Luigiho Rossiho Il Palazzo di Atlante v Sagra Malatestiana v Rimini a také operu Král Artuš od H. Purcella – další představení se uskutečnila v Teatro Argentina v Římě (Roma Europa Festival) a na Teatro Manzoni v Bologni (Musica Insieme).

Mezi poslední angažmá Sezione Aurea hrála v projektu Japan Orfeo s hudbou Monteverdiho v Tokiu pod vedením Stefana Vizioliho; koncert s instrumentální hudbou 17. století v Museo della Scienza e della Tecnica v Miláně a turné s Vivaldiho „Čtyři roční doby“.

Lucovy plány zahrnují CD nahrávku s kontratenoristou Filippo Minecciou a sérii koncertů s mezzosopranistkou Vivicou Genaux.

Cesare Picco výslovně napsal některé skladby pro Sezione Aurea ve svém albu Original Sin. Nejnovější nahrávky: pro Passacaille Ignazia Cirriho Sei Sonate per clavicembalo con l’accompagnamento di violino, op. 2 s cembalistou Filippem Pantierim. Další vydané nahrávky: pro Brillant Classics kolekce vrcholných děl Filiberta Laurenziho La finta savia a nové album o první operní divě Anně Renzi se sopranistkou Robertou Invernizzi.

Od roku 2020 se věnuje projektům zvukového designu, tvorbě a vývoji konceptů, hudbě pro muzejní prostory a zkoumání spojení mezi figurativním uměním a hudebním jazykem.

Vyučuje na konzervatořích Piacenza, Siena, Parma a Modena a byl pravidelně zván na mistrovské kurzy v Evropě, Japonsku, USA a Mexiku. V současné době je pedagogem na konzervatoři „Bruno Maderna“ v Ceseně. Byl členem poroty prestižní soutěže „Renata Tebaldi“ v San Marinu za sekci staré hudby a „Premio Bomporti“ v Roveretu (2017).

Luca hraje na několik historických houslí, mezi nimi i „Don Nicola Amati“ (Bologna, 1730), s použitím originálních smyčců, které jsou buď originály (jako např. „Nicolas Leonard Tourte“ z roku 1775 a „Dodd“) z roku 1780, nebo věrné kopie.


Fotogalerie

+3 fotografie
K dnešnímu dni jsme pro Vás zorganizovali 1323 Koncertů