Sbor byl založen v březnu 2006 jako společná iniciativa V. Bielecké
a M. Nałęcz-Niesiołowského. Sboristé mnoho let zpívali v „Cantica Cantamus“, komorním sboru Bialystok, pod vedením současné umělecké ředitelky sboru –
prof. V. Bielecké. V současné době má sbor tu čest spolupracovat s Fryderyk Chopin Institute ve Varšavě, účastnit se Mezinárodního hudebního festivalu „Chopin a jeho Evropa“, na kterém společně s Europa Galante, italským souborem instrumentalistů specializujících se na provádění staré hudby, představil koncertní verze opery
V. Belliniho: „I Capuleti ei Montecchi“ a „Norma“ a také G. Donizettiho: „Macbeth.“
V roce 2018, v rámci Roku Stanislawa Moniuszka, sbor nastudoval dvě Moniuszkovy opery: „Halka“ a „Strašidelný zámek“. Dalším výjimečným úspěchem je spolupráce
s Poznaňskou filharmonií; oba soubory společně uspořádaly četné koncerty a natočily oratorium op. F. Nowowiejského „Quo vadis“ op. 13 pro soprán, baryton, bas, smíšený sbor, symfonický orchestr a varhany, který dirigoval Ł.
Borowicz. V letech 2009–2012 koncertoval sbor pod vedením současného polského skladatele Maestra
K. Pendereckého, který provedl řadu svých skladeb, včetně 7. symfonie „Sedm bran Jeruzalémských“, 8. symfonie a „Polského Requiem“. Plodná spolupráce s Asociací Ludwiga van Beethovena přinesla nastudování koncertních verzí oper opery
C. M. von Webera „Euryanthe“ a oper G. Donizettiho. Sbor vede velmi intenzivní koncertní činnost na národní i mezinárodní úrovni (Belgie, Bělorusko, Francie, Litva, Moldavsko, Německo, Rumunsko, Ukrajina, Itálie) ve slavných koncertních sálech
a je zván na prestižní festivaly, jako například: „Chopin a jeho Evropa“, Mezinárodní hudební festival „Wratislavia Cantans“, Mezinárodní velikonoční festival Ludwiga
van Beethovena, Festival současné hudby „Varšavský podzim“, Mezinárodní festival sakrální hudby „Gaude Mater“, Festival židovské kultury „Zpěvák Varšavy“. Představení sboru se setkávají s nadšeným přijetím publika a také s přízní dirigentů
a recenzentů. Repertoár sboru zahrnuje sborové skladby, oratoria, opery, největší díla sakrální hudby, která byla uvedena ve spolupráci s vynikajícími polskými a zahraničními orchestry včetně: Europe Galante, Národního polského rozhlasového orchestru
v Katovicích, Polského rozhlasového orchestru ve Varšavě, Národního filharmonického a divadelního orchestru a další (Sinfonia Varsovia, Sinfonia Iuventus, Poznaň, Podkarpackie, Łódzkie Philharmonic Orchestras…). Při mnoha příležitostech se sbor účastnil premiérových představení děl současných polských skladatelů, včetně
K. Pendereckého, S. Moryta, M. Małeckého, M. Borkowského, P. Łukaszewského,
J. Świdera, R. Twardowského, M. Bembinowa, J. Krutula, M. Fedorova.
Sbor zaznamenal řadu skladeb pro rozhlasové a nahrávací společnosti. Při několika příležitostech byl sbor oceněn cenou Polského fonografického průmyslu – „Fryderyk“: za album s názvem „Kurpiowskie Songs: Górecki, Moryto, Szymanowski“, provedené V. Bieleckou v kategorii Fonografický debut roku (2009); za „Symfonii prozřetelnosti“ P. Łukaszewského za účasti sólistů: A. Mikołajczyk-Niewiedział, A. Rehlis, J. Bręk.
Na dalším albu se představil společně s Krakovským polským rozhlasovým sborem OiFP Orchestra s dirigentem M. Nałęcz-Niesiołowskim, které uspělo v kategorii „Album současné hudby“ (2016). Zajímavé interpretace sborové a cappella hudby
jsou také zaznamenány na CD: „Sacred Works“ M. Gumiela, ”K. Szymanowski & H. M. „Kurpie Songs“ od Góreckiho a S. Moryta, „Choral Music“ S. Moryta,
„All-Night Vigil“ S. Rachmaninova, vydané vydavatelstvím DUX Recording Producers nebo Classic Produktion Osnabrück. Za pozoruhodné úspěchy v oblasti sborové hudby byl soubor oceněn maršálem vojvodství čestnou medailí Podleského vojvodství (2017). Sbor získal mezinárodní ceny za klasickou hudbu (ICMA 2018) za „Quo vadis“
F. Nowowiejského za účasti sólistů (W. Chodowicz, R. Gierlach, W. Gierlach
i S. Kamińsky) a Poznaňské filharmonie pod taktovkou Ł. Borowicze. Kromě četných uměleckých prezentací a vystoupení cappella a vokálně instrumentální hudby provádí sbor složitá choreografická scénická aranžmá, doposud: „Haunted Manor“
S. Moniuszka, „La traviata“ G. Verdiho, „Kouzelná flétna“ W. A. Mozarta, „Carmen“ G. Bizeta a „La Bohème“ či „Turandot“ G. Pucciniho a muzikály: Ch. Williams „Korczak“, „Šumař na střeše“ J. Bocka a „Fantom opery“ A. Lloyda Webbera
či „Doktor Živago“ a také opereta J. Strausse „Netopýr“.