S „hlasem, který zjevně dokáže cokoliv,“ který je požehnán „vřelým, přepychovým témbrem,“ (Classica) a „odlišný, okamžitě rozpoznatelný a výjimečný,“ (Aktualne.sk), se umělecký záběr mezzosopranistky Belly Adamove, jejíž „interpretace představuje strhující kaleidoskop na hranicích možností pěveckého výrazu,“ (Opera Plus) rozpíná napříč hudebními obdobími, žánry a kulturami od baroka k současnosti. S přirozenou lehkostí a zvláštním důrazem na repertoár uměleckých písní, které přednáší v promyšleně sestavených recitálech.
Společně s klavíristou Michaelem Geesem vydali dvě oceňovaná alba – Blooming (2019) a There is home (2023), které nahlíží téma hledání domova a s tím spojených dojmů a pocitů. Zcela neotřelým způsobem se na tomto albu volně proplétají písně Pavla Haase, Benjamina Brittena, Gustava Mahlera a Modesta Petroviče Mussorgského s improvizacemi na vybrané básně.
Mladá pěvkyně získala několik ocenění na mezinárodních soutěžích: v roce 2022 vyhrála hlavní cenu v kategorii oratorium na International Vocal Competiion v nizozemském ‚s-Hertogenbosch, spolu s pianistou Malte Schäferem jsou laureáty mezinárodní soutěže Franz Schubert and Modern Music v rakouském Grazu v kategorii Lied-duo. Také získala nejvyšší ocenění na International Robert Schumann Competition (2021), cenu Waltera a Charlotte Hamelových na Bundeswettbewerb Gesang v Berlíně a Czech Song Prize na Emmy Destinn Awards v Londýně. Na Mezinárodní soutěží Antonína Dvořáka v Karlových Varech byla oceněna cenou Nadace Bohuslava Martinů a BBC Music Magazine ji nedávno označil jako vycházející hvězdu.
Její nedávné úspěchy zahrnují debuty na festivalech BBC Proms a Dvořákova Praha v Janáčkově Glagolské mši s Jakubem Hrůšou a Českou filharmonií, vokální part v Čarodějné lásce Manuela de Fally se zlínskou filharmonii a Robertem Kružíkem, altová sóla v Mahlerově Symfonii č. 2 a 8. s pražským orchestrem FOK a Tomášem Braunerem, a také Mozartovo Requiem se Západočeským symfonickým orchestrem a dirigentkou Alenou Hron, stejně jako Berliozovy Letní noci s Baborák Ensemble. Na divadelním jevišti se objevila jako Mercédès z Bizetovy Carmen v Theater Bielefeld a v pražském Národním divadle v roli Třetí žínky v novém nastudování Rusalky (režijní duo SKUTR a hudební nastudování Tomáš Netopil). Debutovala na festivalu Pražské jaro v sólovém recitálu a vystupovala na významných pódiích a festivalech jako Heidelberger Frühling, Svatováclavský hudební festival, Music is… nebo Ville Senar, švýcarské rezidenci Sergeje Rachmaninova.
Bella Adamova se narodila v Grozném (Čečna) a vyrostla v Praze. Svá hudební studia absolvovala v Londýně, Kolíně, Basileji a Hannoveru. Dále své schopnosti rozvíjela v Tangelwoodu, letní akademii Bostonského symfonického orchestru, a Royaumont Foundation. Měla tu čest studovat pod vedením Anne Sofie von Otter, Christopha Prégardiena, Thomase Hampsona, Simona Keenlysida, Jana Philipa Schulzeho, Dawn Upshawové, Christiana Immlera a Kateřiny Kněžíkové.




