Anthony Holborne (ca.1545–1602): Suita č. 3*
Galliard
Patiencia (Pavan)
The Sighes (Galliard)
The Fairie-round (Galliard/Coranto)
William Byrd (ca.1540–1623): In Nomine (Dow Partbooks / Christ Church, 1580s, Oxford MSS 984-988)
Daniel Farrant (1575–1651): Four-note Pavan
Robert Parsons (ca.1535–1571/2): In Nomine (MS Egerton 3665 “The Tregian Manuscript”)
Thomas Tomkins (1572–1656): Pavan à 5
John Dowland (1562–1626): Lachrimae / Seven Teares
Lachrimae Antiquae
Lachrimae Gementes
Alfonso Ferrabosco (ca. 1575–1628): Susanna fayre sometime of love (Musica Transalpina, London, 1588)
Anthony Holborne: The Image of Melancholly (Pavan)
William Byrd: Browning / The Leaves Be Green (ca. 1578, London. GB-Lbl Add. MS 31390)
Alfonso Ferrabosco: Pavan č. 4 à 5 (Four-note Pavan)
Anthony Holborne: Suita č. 2*
The night watch
The Choise (Almaine)
Wanton
Heigh ho holiday
* (z Pavan, Galliard, Almain a dalších krátkých skladeb / London, 1599)
Název programu „Nejvýmluvnější hudba“ pochází ze Shakespearova Hamleta a zve na cestu do světa anglické hudby přelomu 16. a 17. století. Zazní díla Byrda, Holbornea, Ferrabosca i citově nabitý cyklus Lachrimae Johna Dowlanda. Všechny skladby spojuje schopnost vyjádřit hluboké emoce jazykem hudby – prostřednictvím fléten, které, jak připomíná Hamlet, dokážou promlouvat nejvýmluvněji. V prostoru chrámu ožívá renesanční angličtina v jemné, a přitom vášnivé hudební řeči. Program osciluje mezi tancem a meditací, mezi radostí a smutkem – a zve k naslouchání hudbě, která nejen zní, ale skutečně mluví.