Tento český rodák byl magazínem Gramophone označen jako umělec „na pokraji slávy.“ Jakub Hrůša je šéfdirigentem Bambergského symfonického orchestru, hlavním hostujícím dirigentem orchestru Philharmonia, stálým hostujícím dirigent České filharmonie, hlavním hostujícím dirigentem Tokijského metropolitního symfonického orchestru a v letech 2009 až 2015 působil jako hudební ředitel a šéfdirigent orchestru PKF-Prague Philharmonia.
Hrůša pravidelně hostuje u předních světových orchestrů. Z jeho nejvýznamnějších vystoupení v poslední době můžeme jmenovat debuty se souborem dell’Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Filarmonica della Scala, Královským orchestrem Concertgebouw, Mahlerovým komorním orchestrem, Newyorskou filharmonií, bostonskými a chicagskými symfoniky. Dále bychom neměli opominout dvě významné hudební série speciálně navržené pro orchestr Philharmonia – Bohemian Legends a The Mighty Five, a také opakovaná vystoupení s Orchestrem lipského Gewandhausu, Cleveland Orchestra, Vídeňskou symfonií, orchestrem DSO v Berlíně a Losangeleskou filharmonií. V letošní sezóně bude Jakub Hrůša debutovat také se sanfranciskými symfoniky a Mnichovskou filharmonií.
Jako operní dirigent pravidelně hostuje na Glyndebournském operním festivalu, pro který nastudoval Janáčkovu Lišku Bystroušku nebo Brittenova díla Sen noci svatojánské a The Turn of the Screw, Bizetovu Carmen, Mozartova Dona Giovanniho a Pucciniho Bohému a mimoto působí již tři roky jako hudební ředitel projektu Glyndebourne On Tour. Na jiných scénách dirigoval produkce pro Vídeňskou státní operu (nová produkce Janáčkovy opery Věc Makropulos), Opéra National de Paris (Dvořákova Rusalka), Frankfurtskou operu (Pucciniho Triptych), Finskou národní operu (Janáčkova Její pastorkyňa), Královskou dánskou operu (Musorgského Boris Godunov) a pro Národní divadlo v Praze (Janáčkova Liška Bystrouška a Dvořákova Rusalka). V této sezoně se vrací na scénu Opera National de Paris, kde bude dirigovat Lehárovu Veselou vdovu a s Bizetovou Carmen se poprvé představí na scéně Královské opery v Covent Garden.
Se společností Supraphon nahrál Jakub Hrůša šest CD s českou hudbou. Jeho nejnovější nahrávkou je Smetanova Má vlast s Bambergskými symfoniky s firmou Tudor Records. Pro společnost Octavia Records nahrál s Tokijským metropolitním symfonickým orchestrem Berliozovu Symphonie fantastique, Straussovu Eine Alpensinfonie a Sukovu symfonii Asrael. Po společnost Universal pořídil Jakub Hrůša s Českou filharmonií a sólistkou Nicolou Benedettiovou nahrávky houslových koncertů P. I. Čajkovského a Maxe Brucha pro firmu Pentatone nahrál tři disky s orchestrem PKF – Prague Philharmonia.
Jakub Hrůša vystudoval obor dirigování na Akademii múzických umění v Praze, kde studoval u Jiřího Bělohlávka a kde nyní žije se svou ženou a dvěma dětmi. V současnosti působí jako předseda občanského sdružení International Martinů Circle. V roce 2015 se stal prvním držitelem Ceny sira Charlese Mackerrase.
Více informací najdete zde: www.jakubhrusa.com