Dirigent se schopností „neobyčejně precizní práce s orchestrem při výstavbě hudebního díla“. To je slovy odborné kritiky dlouhodobě vyzdvihovaná vlastnost Jakuba Kleckera, dirigenta Janáčkovy opery Národního divadla Brno, pedagoga oboru Dirigování orchestru na brněnské JAMU a jednoho z nejvýraznějších dirigentů své generace.
Jakub Klecker pochází z brněnské hudební rodiny, od dětství hrál na klavír a k hudbě jej napevno přitáhlo působení v dětském sboru Kantiléna. V čele tohoto věhlasného tělesa stál v letech 2006 – 2020 na pozici uměleckého vedoucího a hlavního sbormistra. Se sborem dirigoval více než 400 koncertů, účastnil se řady mezinárodních soutěží a festivalů.
Klecker vystudoval dirigování u Jiřího Bělohlávka a Tomáše Koutníka na pražské HAMU a poté začal působit jako dirigent Janáčkovy opery Národního divadla Brno, na čas se stal i jejím šéfdirigentem. Pod jeho taktovkou zde vznikla řada úspěšných inscenací, z posledních let jmenujme Martinů operu Hry o Marii, Pucciniho Toscu nebo Bohému, Smetanovu Hubičku, Čerta a Káču Antonína Dvořáka, Così fan tutte Wolfganga Amadea Mozarta nebo Ferdu mravence brněnského skladatele Evžena Zámečníka. V letošní sezóně nastudoval a dirigoval s velkým úspěchem novou inscenaci Jakobína Antonína Dvořáka. Premiéra byla živě přenášena do celého světa přes operní platformu Opera Vision.
V letech 2015 – 2020 stál v čele operního souboru Národního divadla moravskoslezského v Ostravě na pozici hudebního ředitele, se kterým premiéroval řadu pozoruhodných titulů (operu-film Tři přání aneb Vrtkavosti života nebo Juliettu aneb Snář Bohuslava Martinů, opery Bedřicha Smetany Braniboři v Čechách a Tajemství, Mozartovu operu La clemenza di Tito, Verdiho Otella, Šostakovičovu Lady Macbeth Mcenského újezdu, Dvořákovu Rusalku nebo Janáčkův Osud, který byl zaznamenán Českým rozhlasem i Českou televizí).
Jakub Klecker spolupracuje také s Národním divadlem v Praze (např. Mozartova Figarova svatba, Bizetova Carmen, Janáčkovy Příhody lišky Bystroušky nebo večer komponovaných baletních opusů Ballettissimo). Na zájezdu brněnské Janáčkovy opery do Ománu v květnu 2014 řídil Dvořáku Rusalku, která byla pod jeho taktovkou poprvé uvedena na Arabském poloostrově. V lednu 2013 debutoval s Verdiho Aidou ve Státním divadle v Norimberku. Ze světového operního repertoáru řídil Klecker například Bludného Holanďana, Sen noci svatojánské (Britten), Turandot, Popelku (Rossini), Nabucca, La traviatu, Čertovu stěnu, Tajemství, Prodanou nevěstu, Carmen, nebo Její pastorkyňu a mnoho dalších. Na svém repertoáru má více než 60 operních nebo baletních titulů.
V letech 2019-2022 působil Jakub Klecker jako šéfdirigent Moravské filharmonie Olomouc. S orchestrem nastudoval a dirigoval desítky zajímavých koncertů zahrnujících pestrou dramaturgii různých žánrových stylů od baroka po současnost, od klasické symfonické hudby po hudbu filmovou, jazzovou či folklórní. Pravidelně spolupracuje s většinou českých i slovenských orchestrů (SOČR, Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK, PKF – Prague Philharmonia, Janáčkova filharmonie Ostrava, Filharmonie Brno, Komorní filharmonie Pardubice, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, Filharmonie Hradec Králové, Czech Virtuosi, Státní filharmonie Košice, Slovenská filharmonie). Vystupoval se Symfonickým orchestrem Udine a s Jenskou filharmonií v Německu. V letech 2007 a 2009 vedl Filharmonii Brno na koncertním turné po Japonsku. Opakovaně vystoupil na Mezinárodním hudebním festivalu Brno, Janáček Brno, Smetanova Litomyšl, Rheingau Musik Festival. V letech 2009, 2016 a 2024 dirigoval na Pražském jaru. V roce 2017 debutoval s Mozartovou operou Figarova svatba ve Wroclavské opeře. Na podzim roku 2019 dvakrát hostoval ve Zlatém sále vídeňského Musikvereinu (Moravská filharmonie Olomouc a Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín).
Od roku 2014 vyučuje obor Dirigování orchestru na Janáčkově akademii múzických umění, v roce 2022 se stal docentem a zároveň i vedoucím Katedry dirigování a operní režie.