Od svého úspěchu na mezinárodní soutěži ARD v roce 1986 účinkoval Reinhold Friedrich na všech hlavních světových pódiích. Rodák z německého Weingartenu byl silně ovlivněn svými učiteli: Edwardem H. Tarrem (Schola Cantorum Basiliensis, Bazilej) a Pierrem Thibaudem (Conservatoire Superieure de Musique Paris). Vždy zastával názor, že stará i nová hudba patří k sobě. Jeho srdci je obzvlášť blízké znovuobjevování zapomenutých děl romantismu a rané moderny, stejně jako zájem o avantgardní hudbu.
Na berlínské scéně Festspiele debutoval se skladbou Sequenza X Luciana Beria. Zanedlouho poté se poprvé objevil jako sólista ve vídeňské Musikverein společně s Vídeňskou akademii pod vedením Martina Haselböcka. Na dobový nástroj zde uvedl Koncert pro trubku od Josepha Haydna. Jeho zaujetí pro dobově poučenou interpretaci jej přivedlo ke spolupráci s orchestry jako Orchestre des Champs-Elysees, La Stagione Frankfurt, Kammerorchester Basel, L’arte del mondo, Concerto Melante, the Berliner Barock Solisten nebo Capella Andrea Barca pod vedením sira Andráse Schiffa. Nejčastěji se jednalo o uvedení druhého z Braniborských koncertů Johanna Sebastiana Bacha, jehož provedení je Friedrichovi velmi blízké a drahé.
Coby interpret soudobé hudby premiéroval Reinhold Friedrich množství významných děl. Byl u prvních uvedení opusů současných skladatelů jako: Wolfgang Rihm, Carola Bauckholt, Luciano Berio, Edison Denissov, Peter Eötvös, Hans Werner Henze, Adriana Hölszky, Nicolaus A. Huber, Luca Lombardi, Benedict Mason, Sir Peter Maxwell Davis, Hilda Parèdes, Matthias Pintscher, Jan Rääts, Rebecca Saunders, Nina Šenk, Enjott Schneider, Daniel Schnyder, Gerhard Stäbler, Eino Tamberg, Caspar Johannes Walter, Christian Wolff, and Benjamin Yusopov. Sólové koncerty Eirene Herberta Williho a Nobody knows the trouble I see od Bernda Aloise Zimmermana (jehož nahrávka vyhrála v roce 1944 cenu Echo klassik) tvoří důležitou součást Reinholdova širokého repertoáru.
Sólově vystoupil Reinhold Friedrich s orchestry Bamberských a Vídeňských symfoniků, Státní opery v Berlíně a Stuttgartu, Orchestre Philharmonique de Radio France, Frankfurt Museum Orchester, Royal Concertgebouw Orchestra, BBC Symphony Orchestra, Českou filharmonií, Teatro Colon v Buenos Aires, a také se všemi německými rozhlasovými orchestry. Spolupracoval s dirigenty jakými jsou Semyon Bychkov, Dennis Russell Davies, Peter Eötvös, Vladimir Fedevichev, Adam Fischer, Michael Gielen, Philippe Herreweghe, Christopher Hogwood, Manfred Honeck, Eliahu Inbal, Krystjan and Neeme Järvi, Dmitri Kitaenko, Sir Neville Marriner, Ingo Metzmacher, Andris Nelsons, Jonathan Nott, Kazushi Ono, Matthias Pintscher, Trevor Pinnock, Stanislav Skrowaczewski a Hans Zender.
V letech 1983–1999 působil Reinhold Friedrich na pozici sólo trumpetisty Radio Sinfonieorchester Frankfurt. V roce 2003 si jej Claudio Abbado vybral za stálého sólo trumpetistu Lucerne Festival Orchestra, který od roku 2017 řídil Riccardo Chailly. Reinhold Friedrich je rovněž uměleckým ředitelem žesťového ansámblu při Lucerne Festival Orchestra. Současnými komorními partnery Reinholda Friedricha jsou Thomas Duis, Bernd Glemser, Eriko Takezawa, Robyn Schulkowsky, Iveta Apkalna, Sebastian Küchler-Blessing, Martin Lücker a Christian Schmitt.
Reinhold Friedrich je profesorem trubky na univerzitě v Karlsruhe a také vyhledávaným lektorem na nejrůznějších masterclass. Je čestným profesorem na Královské hudební akademii v Londýně, Vysoké hudební škole Královny Sofie v Madridu, a také v Hirošimě. Jeho bývalí studenti jsou vítězové téměř všech hlavních mezinárodních soutěží a zastávají vedoucí pozice v orchestrech nebo hudebních školách v Evropě, Tokiu, Tel Avivu, Moskvě a Riu de Janeiru.
Svou další cenu Echo Klassik obdržel za nahrávku ruských koncertů pro trubku (MDG) s Göteborským symfonickým orchestrem pod taktovkou Christopha-Mathiase Muellera. Jeho všestrannou práci dokládají i mnohá další CD, včetně první nahrávky koncertu Pieta Christiana Josta (Coviello) a také nahrávky druhého Braniborského koncertu (Sony) s Berlínskými barokními sólisty vedenými Reinhardem Goebelem. Toto CD obdrželo v roce 2018 cenu Opus Classical price. Připravuje se i nahrávka Stravinského Příběhu vojáka (s Isabelle Faust) v londýnské Wigmore hall.