Česko-slovenské Lotz Trio sklízí úspěch v Berlíně, New Yorku i Stockholmu precizní interpretací Mozartovy tvorby na naprosto unikátní repliky klasicistních basetových rohů, o kterých navíc nedávno vznikl dokument. Díky obsazení tria špičkovými koncertními hráči (bratři Róbert a Ronald Šebestovi a Igor Františák) je zajištěna vysoká umělecká úroveň s jistou dávkou muzikantské vášně mísící se s interpretační pokorou, kdy by se nejspíše bez této výbavy trojice vůbec do hry na intonačně nestálé a vůbec po všech stránkách nevyzpytatelné basetové rohy nepustila. Formace vyzdvihuje jméno fenomenálního nástrojáře Theodora Lotze (1746–1792), který působil v Prešpurku (dnešní Bratislavě) a ve Vídni, kde byl součástí unikátní trojice mimořádně talentovaných hudebníků – společně s A. Stadlerem a W. A. Mozartem. Lotz Trio navíc cizeluje tón, tempo i frázi na přesných kopiích Lotzovy unikátní sady basetových rohů pocházejících z hradu Krásna Hôrka (východní Slovensko) – hradu, který roku 2012 vyhořel, avšak jeho nejdražší klenot, originální více než 200 let stará sada basetových rohů I, II, III se dochovala. Jedná se o jedinou kompletní sadu tria basetových rohů na světě. Exkluzivní dobové úpravy Kouzelné flétny nebo Mozartových 25 kusů v jejich podání nedávno zazněly v newyorské MET – nyní je můžete slyšet v zámeckých prostorách Žertotínů v Novém Jičíně a brzy také na jejich novém albu!
Více zajímavostí o Lotz Triu můžete nalézt zde.
Jiří Družecký (1745–1819): Divertissement pour trois Cor de Basset (výběr)
Marek Piaček (1971): Pustatiny (Pustatina I. & VIII.)
Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791): Fünfundzwanzig Stücke für 3 Bassethörner K 439b (výběr)
Wolfgang Amadeus Mozart: Kouzelná flétna, K 620 (dobové úpravy)