Joseph Haydn (1732–1809): Ouvertura „L´isola disabitata“, Hob. XXVIII: 9
Jan Antonín Koželuh (1738–1814): Árie „Non curo l´affetto“ z opery Il Demofoonte
Jan Antonín Koželuh: Árie „Tu sai chi son; tu sai“ z opery Il Demofoonte
Joseph Haydn: Symfonie A dur „Tempora mutantur“, č. 64, Hob. I: 64
Joseph Haydn: Kantáta „Ariadna na Naxu“, Hob. XXVIb: 2
Velká antická témata lidské oběti, zoufalého opuštění a nesnesitelného trvání bezvýchodnosti se linou jako červené nitě myšlenkovým labyrintem mladého Haydn Ensemblu (2016). Krutá tradice obětování panen i vroucné přání lepší budoucnosti jsou základy obou hudebnědramatických děl představovaných přední českou mezzosopranistkou Markétou Cukrovou – Koželuhovy předmozartovské opery Il Demofoonte na slavné Metastasiovo libreto, stejně jako Haydnovy kantáty o láskyplné Ariadně, která zůstává odvržena a izolována na ostrově.