Simona Šaturová

Simona absolvovala bratislavskou konzervatoř. Své pěvecké vzdělání dále prohlubovala na mistrovských kursech Ileany Cotrubas ve Vídni a u Magreet Honig v Amsterodamu.

K vrcholům  sezóny 2019-20 patří debut v roli hraběnky (Figarova svatba) v nové produkci trilogie  Mozart – Da Ponte, vedle  Donny Anny v Don Giovanni a Missa solemnis s Manfredem Honeckem v Pittburghu.

V sezóně 2017-18 debutovala v Semper Oper (nová produkce, Konstanze) a v Elbphilharmonie při koncertním provedení Dona Giovanniho (Christian Gerhaher)  jako Donna Anna. K zajímavým projektům této sezóny patří uvedení Das Buch mit sieben Siegeln F. Schmidta s dirigentem Fabio Luisi v Kodani,  Verdiho Requiem s Pittsburgh Symphony Orchestra pod vedením Manfreda Honecka a novoroční Beethovenova devátá s Krzysztofem Urbański v mnichovské Philharmonie im Gasteig.

Simona je stálým hostem Théâtre de la Monnaie v Bruselu, kde kromě  Violetty (rež. Andrea Breth, dir. Ádám Fischer) a Gildy (rež. Robert Carsen, dir.Carlo Rizzi) úspěšně ztvárnila celou řadu dalších rolí: Ilii (Idomeneo), Sandrinu (La finta giardiniera), Servilii (Titus) Ismene (Mitridate) a Celii (Lucio Silla).

Simona často spolupracuje s Aalto-Musiktheater v Essenu (Violetta, Adina, Konstanze, Elettra, Donna Anna) a Oper Frankfurt (Lucia, Pamina, Oscar, and Madama Cortese). Mohli jsme ji rovněž slyšet v Teatro Colón Buenos Aires, Megaron Athens, Théâtre du Châtelet in Paris a Opéra de Monte-Carlo.

Z dalších koncertních produkcí jmenujme vystoupení v Carnegie Hall s Philadelphia Orchestra, účinkování na Salzburger Festspiele, spolupráce s Toronto Symphony Orchestra v Kanadě, Orchestre de Paris, koncert pod vedením Ivana Fischera s Mnichovskou filharmonií, novoroční koncert Haydnova Stvoření s Londýnskou filharmonií pod taktovkou Adama Fischera, turné s Ph. Herreweghe a Orchestre des Champs-Elysés. (Festivaly Edinburgh, Rheingau, San Sebastian, Warsaw aj.), koncerty s Osaka Symphony pod vedením E.Oue , německé turné s Thomasem Quasthoffem a oratoriem Elias F. Mendelssohna-Bartholdyho pod taktovkou H. Rillinga.

K dirigentům, se kterými spolupracuje, patří Christoph Eschenbach (The Philadelphia Orchestra, Orchestre de Paris, NDR Sinfonieorchester), Manfred Honeck (Pittsburgh Symphony Orchestra, Oslo Philharmonic), Adam Fischer (London Philharmonic Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightment), Jiří Bělohlávek (Česká Filharmonie), Helmuth Rilling (Israel Philharmonic Orchestra, Toronto Symphony Orchestra), Iván Fischer a Christopher Hogwood (Münchner Symphoniker), Tomáš Netopil (Orchestra Accademia Nazionaledi Santa Cecilia) a Philippe Herreweghe (Orchestre des Champs-Elysés).

Simona Houda-Šaturová je držitelkou Ceny Nadace Charlotty a Waltera Hamelových za vynikající pěvecké výkony( Lübeck 2007) a ceny Thálie za nejlepší operní výkon v roce 2001.

Její posledními nahrávkami u Supraphonu jsou Dvořákovy Moravské dvojzpěvy (2018) a Ariane Bohuslava Martinů (2016).  CD “Decade“, mapuje desetiletí, kdy se v rozmezí 1771–1781 setkává vyzrálý a úspěšný Mysliveček s mladičkým Mozartem. CD mj. obsahuje čtyři skladby ve světové premiéře.  V její diskografii  najdeme též adventní a vánočné skladby na CD s názvom „Gloria“, v čele s mimořádnou ukolébavkou Panny Marie od Tarquinia Meruly a kompozicemi Zbyňka Matějů Ad te Domine. K 200. výročí úmrtí J. Haydna vyšlo v květnu u vydavatelství Orfeo profilové CD “Haydn Arias“, které obdrželo ocenění časopisu The Gramophone “Editor’s Choice 2009“.  S Českým filharmonickým sborem nahrála CD Mozartových duchovních skladeb (vyd. Arco Diva) a pro vydavatelství Hänssler se podílela na projektu Haydnových mší s dirigentem H.Rillingem. Nahrávka Mahlerovy 2. symfonie s Philadelphia Orchestra vyšla u vydavatelství Ondine a získala ocenění Supersonic Award stejně jako ocenění německých kritiků Preis der deutschen Schallplatten Kritik. Obě tato ocenění získala i nahrávka “Requiem and Miserere” od Johanna Adolfa Hasseho (Carus Verlag)

Partneři festivalu